spotlar 1 spotlar 2 spotlar 3

Çocuk Psikiyatrisi: Çocukluk Çağı Depresyonu

Çocukluk Çağı Depresyonu

Çocuklukta depresyon gelişim dönemlerine göre değerlendirilen biz bozukluktur. Her gelişim döneminde gözlemlenen belirtiler farklıdır. Okul öncesi dönemdeki çocukların sözel olmayan iletişimlerine, uyku bozukluklarına, yemek reddine, çok ağlama gibi belirtileri değerlendirilirken daha büyük çocuklarda belirtiler yetişkinlerinkiyle benzerlikler gösterir. Melankoli, işlevsellikte bozulmalar benzerlik gösteren belirtilere örnek olarak sayılabilir. Bununla birlikte ayrılık anksiyetesi, fobiler, somatik yakınmalar, davranış problemleri çocuklarda daha sık ve daha şiddetli görülmektedir. Klinik olarak depresif çocuklar üzgün görünümlü, ağlamaklı, yavaş hareket eden, monoton bir sesle umutsuz bir şekilde konuşan, kendilerini olumsuz olarak değerlendiren çocuklardır. Bu duruma okul başarısında düşme, konsantrasyon güçlüğü, huzursuzluk gibi belirtiler eşlik edebilir.

Tedavi

Depresyonun tedavisinde psikoterapi, oyun terapileri, kognitif terapiler,relaksasyon, aile terapisi ve gerektiğinde ilaç tedavisi uygulanmaktadır

Çocuklarda Ölüm Düşüncesi

Çocuklarda ölüm ile ilgili söylemler birçok sebeple ortaya çıkabilmektedir. Kimi zaman aile içinde öğrenilmiş bir öfke ifade yöntemi olarak kullanılırken kimi zaman da aileye taleplerinin karşılanması için bir tehdit unsuru şeklinde ortaya çıkabilmektedir. Bunun dışında karşılaşılmış bir ölüm durumunu anlamak için veya sadece ölümün ne olduğunu kavrayabilme çabası içinde de ölüm düşünceleri ile karşılaşabiliyoruz.

Her ne amaçla söylenmiş olursa olsun çocuklarda ölüm ile ilgili söylem ve düşüncelere dikkatlice yaklaşılmalıdır. Çocuklar özellikle ölüm ile ilgili davranışların sonuçlarını hesaplayamazlar. Anlık öfkelerle ya da birisini cezalandırmak için kötü sonuçlar doğurabilecek durumlara yol açabilirler. Dolayısı ile çocukların ölüm düşünceleri ile ilgili söylemleri kulak arkası edilmeden ciddiyetle yaklaşılmalıdır. Gerektiğinde klinik destek alınmalıdır.

makale spotlar 5 spotlar govdealt 1 spotlar govdealt 2 spotlar govdealt 3 spotlar govdealt 4
makale spotlar 6