Parkinson Hastalığı

parkinson hastalığı antalyaParkinson hastalığı yaşa bağlı olarak nevroz sisteminde meydana gelen bozukluktan kaynaklanarak, kişinin hareket, denge ve kas kontrolünü etkiler.

Hareket bozukluklarından biri olarak, en yaygın olarak görülen hastalıklardan biridir. 60 yaşının üzerindeki kimselerde, toplumda her yüz kişiden birinde görülmektedir. Parkinson hastalığının erkeklerde görülme oranı kadınlara göre 1,5 kattır.

Her ne kadar Parkinson hastalığı 60 yaş ve üzeri olarak görülse de daha erken, 40’ lı yaşlarda da görülmektedir. Amerikan aktör Michael J. Fox buna bir örnektir.

Beyindeki hücrelerin kaygı ve enzimlerdeki dengesizlikten ileri geldiği bilinse de hangi biyolojik mekanizmanın buna sebep olduğu henüz bilinmemektedir.

• Titreme Dinlenirken bile eklemlerde titreme görülmesi(parmak, kol, bacak). Hatta bu titreme çene ve dudaklarda bile hissedilebilir.
  • Hareket etmede veya yürümede yavaşlık ve zorluk, gövdede, kol ve bacaklarda katılık ve katılaşma hissetme. Kolayca hareket ettirememe, bu tür hareket ettirme kontrolünü kaybetme.
  • Uyku esnasında alışagelmişin dışında ani hareketler (çırpınma, tekmeleme, vurma gibi).
  • Duyumlarda değişimÖzellikle koku algısının olmaması (bazı yiyeceklerin kokusunu alamama).
  • El yazısında bozukluklarKelimelerin iç içe geçmesi veya harflerin normal el yazısı büyüklüğünden daha da küçülmesi.
  • Baş dönmesi, bayılmaBir yerde bir süre oturup kalktığınızda bayılmaya varan baş dönmesi oluyorsa ve bunun sık sık tekrarlanması.
  • Ses tonlamasında değişimlerKonuşurken çok kısık sesle konuşma ve bunun bir değişim olduğunu, başkaları parkinson hastalığı antalyatarafından dile getirilmesi.
  • Duygulanımı ifade etmeyen bir yüz ifadesiJest ve mimikler ile sözel düşünce ifadesinin desteklenememesi. Göz kontağı kurmama, boş bakma, göz kırpma olmaması. Normal bir şeyden bahsederken yüz ifadesinin kızgın ya da üzgün görünümde olması.
  • Fiziksel görünüm Vücutta yana ya da öne doğru eğilmeler. Dik duramamada güçlük.
  • Kabızlık.
  • Cinsel işlev bozuklukları, buna bağlı olarak depresyon ve anksiyete.
  • Unutkanlık.

Başka bir fiziksel hastalığa bağlı olmadan bu tür değişimler var ise kişinin bir profesyonele başvurması gerekmektedir.

Parkinson hastalığı tanısı konulmuş bir kişinin, hastalığının derecesine bağlı olarak, nörolog, fizyoterapist, psikolog, psikiyatristi içeren profesyonel bir ekipten yardım alması, yaşam kalitesini artırması ve sürdürmesi açısından önemlidir. Özellikle hasta yakınlarının yardım alması, bu hastalıkla nasıl başa çıkacakları ve nasıl kişiye yardımcı olmaları konusunda, profesyonel yardım almaları, hastanın ve hasta çevresinin yararına olacaktır.